Projecten
Feb 2019 - current - NIKO Group
Assignment: Team lead of Niko marcom team EU with special focus on the guiding the local and international teams within a changing environment.
“Carolin was our main point of contact at Niko during their transition from B2B marketing to a broader scope of marketing (B2B + B2C). She always succeeded in tapping into the creative potential of oona. She’s a people person who keeps her eye on the ball at all times.”
– Werner De Smet, CEO of oona (supplier)
Sep - Dec 2018 - Philips Healthcare
Om een helder merkplatform tot stand te brengen heb ik doorgepakt op het bestaande solide momentum op het gebied van leadgeneratie en ‘best processes’ voor lead-follow-up, verkooptrainingen, het opbouwen van marktkennis, ‘centers of excellence’ als referentielocaties, competitieve claims en het bepalen van de
waardepropositie.
Jan - Aug 2018 Philips Healthcare
Opdracht: interim-leiderschap global marketing team, om gedurende 12 maanden het ontbreken van een vaste marketing leader te ondervangen
Ik heb verbeteringsgebieden voor medewerkers gedefinieerd, de marketingstrategie, (financiële) processen en hulpmiddelen herzien en een aantal projecten in gang gezet. De marketingafdeling werd na verloop van tijd beschouwd als een team van betrouwbare adviseurs, wat het moreel flink ten goede kwam. Het team werd hecht en ontwikkelde een proactieve houding op het gebied van marketing, met een duidelijk omschreven, data-gedreven programma dat inmiddels onafhankelijk draait. Via mijn deep dive lead managementproject heb ik de ROMI-tool geïmplementeerd om het marketingbudget te optimaliseren voor de beste resultaten.
Uiteindelijk heb ik de afdeling voorbereid op een soepele overgang naar de komst van een vaste marketing leader.
Aug - Dec 2017 Philips Healthcare
Opdracht: Leiding geven aan wereldwijd marketingteam, dat meer dan 80 grote en kleinere wereldwijde en lokale projecten moest afronden
Door vakanties, ziekteverlof en onvoorziene acties werden ieder teamlid genoodzaakt alle evenementen te beheren, ongeacht hun individuele competenties. Het proces van stroomlijnen begon met het verzamelen van informatie. Dit resulteerde onder meer in de implementatie van een ‘eventbook’ – een handleiding voor de verschillende partijen opzetten en uitvoeren van evenementen – en een centraal informatiepunt voor vragen over ‘event-management’. Mijn domein omvatte verder besprekingen met het verkoopteam, applicatiespecialisten en andere belanghebbenden, het begeleiden van nieuwe medewerkers en het opzetten van verkoopondersteuning. Het team stabiliseerde en teamleden konden zich weer volledig richten op hun oorspronkelijke projecten.
Mei - Jul 2017 RikaOnline
Opdracht: omzetstijging van eenmanszaak RikaOnline (kortetermijndoel) en het genereren van optimale inkomsten met een minimum aan personeel (midden-termijndoel)
Door middel van diepte-interviews, mindmapping en het identificeren van benchmarks, heb ik een plan opgesteld om RikaOnline naar haar volgende groeifase te brengen. Er werd een duurzaam bedrijfsmodel gebouwd op basis van een duidelijk overzicht van bedrijfsactiviteiten die volop aandacht moesten krijgen en minder dringende zaken die losgelaten konden worden. Dit bracht gemoedsrust en hernieuwde energie.
Apr - Mei 2017 Zakenkantoor Masyn
Opdracht: implementeren uniforme huisstijl na toetreden nieuwe partner
Eerst heb ik de partners geïnterviewd om hun visie te begrijpen. Elementen die moeten worden bewaard uit het bestaande logo vormden het startpunt. Na goedkeuring van het logo hebben we dit proces voortgezet met de resterende huisstijlelementen. Het verjongde logo en huisstijl hielpen de partners om hun visie gestalte te geven en toekomstbestendig te zijn. De bijgewerkte ‘look en feel’ van de huisstijl gaf de huidige werknemers van dit dynamische bedrijf een hernieuwd gevoel van trots.